Inte bara Bra Hus
- även Sveriges nöjdaste kunder

När Prognoscentret presenterade årets mätning av kundnöjdhet för småhusproducenter fick Bra Hus utmärkelsen ”Sveriges nöjdaste kunder 2024”.

Det finns inget annat husföretag som vunnit så många gånger som Bra Hus. Även 2019 och 2021 vann Bra Hus första platsen med ”Sveriges nöjdaste kunder” och 2023 blev Bra Hus topp tre. Det finns heller inget annat husföretag som haft så högt NKI (80) som Bra Hus. Det är en bekräftelse på det hårda arbete som företaget lägger ner för att både förbättra produkten och framförallt kundupplevelsen.

- Det känns såklart otroligt bra för hela Bra Hus-teamet att återta första platsen. Att vi ännu en gång får utmärkelsen är ett kvitto på att det vi gör är bra och att det inte är någon tillfällighet, säger Kristina Hedlund, vd.

Bra Hus har alltid satt kunden i fokus och varit oerhört lyhörda för förändringar på marknaden. Under de senaste åren har varumärket utvecklats med flera olika husserier och stilar, men med bibehållen tyngdpunkt på tradition, kvalitet och personliga anpassningar samt den nära kundkontakten.

- Att köpa och bygga ett nytt hus är kanske den största affären många gör i sitt liv. Det är också en lång process med många beslut. Då är det viktigt att den resan känns trygg och att kunden upplever ett gott samarbete hela vägen. Vi vill finnas där som stöd och inspiration under resans gång. Vi ser fram emot att få fortsätta följa flera kunder på deras husresa och samtidigt skapa unika hem tillsammans, avslutar Kristina Hedlund.

Tidigare under 2024 tilldelade även branschorganisationen TMF företaget det prestigefyllda priset TMF Nova för ”Generationsskifte som inspirerar” och konstaterade att företaget är det äldsta, existerande husföretaget.

 

 

Prognoscentrets NKI-undersökning har genomförts i samarbete med branschens aktörer och bygger på cirka 8 000 svar från köpare av nyproducerade bostäder under 2024. I undersökningen ingår cirka 60 företag.

Prognoscentrets branschmätning följer allmän praxis inom nöjdhetsmätningar och resultaten är därmed jämförbara med NKI-värden från t.ex. Svenskt Kvalitetsindex. NKI är en sammanvägning av tre frågor som besvaras på en tiogradig skala. Resultatet omräknas till ett index mellan 0 och 100. Värden mellan 65 och 75 innebär medelgod kundnöjdhet.

TMF är bransch- och arbetsgivarorganisationen för hela den träförädlande industrinoch möbelindustrin i Sverige.