Inte bara Bra Hus
– även nöjdast kunder

När Prognoscentret presenterade årets mätning av kundnöjdhet för små husproducenter fick Bra Hus utmärkelsen "Nöjdast kunder 2021". Det är en bekräftelse på det hårda arbete som företaget lagt ner på att förbättra både produkten och kundupplevelsen.

- Det känns helt fantastiskt roligt för hela Bra Hus-teamet, att än en gång få utmärkelsen som ett kvitto på att det vi gör är bra. Vi är ett personligt och familjärt företag och jag tror att många kunder känner detta, berättar Kristina Hedlund, vd.

Bra Hus har alltid satt kunden i fokus och varit oerhört lyhörda för förändringar på marknaden. Under de senaste åren har varumärket utvecklats med flera olika husserier med bibehållen tyngdpunkt på tradition, kvalitet och den nära kundkontakten.

- Att köpa och bygga ett nytt hus är kanske den största affären många gör i sitt liv. Det är också en lång process med många beslut. Då är det viktigt att den resan känns trygg och det är betydelsefullt att ha en bra kundrelation och ett gott samarbete hela vägen. Vi vill finnas där som stöd och inspiration under resans gång. Vi ser fram emot att få fortsätta följa fler kunder på deras husresa och samtidigt skapa unika hem tillsammans avslutar Kristina Hedlund.

 

Prognoscentrets NKI undersökning har genomförts i samarbete med branschens aktörer och bygger på cirka 13 000 svar från köpare av nyproducerade bostäder och småhus under 2021. Undersökningen omfattar cirka 65 företag.

Prognoscentrets branschmätning följer allmän praxis inom nöjdhetsmätningar och resultaten är därmed jämförbara med NKI värden från t.ex. Svenskt Kvalitetsindex. NKI är en sammanvägning av tre frågor som besvaras på en tiogradig skala. Resultatet omräknas till ett index mellan 0 och 100. Värden mellan 65 och 75 innebär medelgod kundnöjdhet.

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår